Tidig lördagmorgon

Vaknade för en dryg timme sedan av den infernaliska värken. Värktabletter med grundning och ett allvarligt försök att somna om. Inte en chans. Enligt doktor Eva så beror värken av för lite motion. Hmm!!! Har värk i vänster ben och höft. Inte troligt att högerbenet är ute och motionerar helt på egen hand (fot) utan att jag vet om det. Mig veterligen använder jag bägge benen när jag går till affären eller går ut med hundarna. Är värken för jäklig använder jag inget ben alls, om jag kan undvika det. Eftersom min röntgentid blev flyttad till 1 december, så är det några veckor kvar tills jag kan få reda på vad det är.  Tror väl inte att värken blir mindre för det, men man kan ju alltid hoppas.
Lyckades i alla fall få fram mina julgardiner i går. Hade varit så ordningssam så jag lagt gardiner, dukar och kuddfodral i samma säck, för att jag skulle veta var jag hade dom. Senil, jag?? Inte det minsta. Men nu drar det ännu mer i julfingrarna. Men jag skall försöka hi mig.
I dag händer det nog inte så mycket. Loppisrunda kanske. Beror på lust och väder. Ölandstoken är hos sin far den här helgen. Kom med tåget i går kväll. Blir väl inneaktiviteter för henne. Inget uteochleka väder precis. Såg nog hellre att det snöade, när det ändå skall komma ner något uppifrån.
Nu blir det i alla fall påfyllning i kaffemuggen och sedan ett nytt somnaom försök. Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

I dagsläget för min egen halta del kan jag nog tänka mig att hålla med Doktor Eva... :/

Guuud va jag inte trodde på min Doktor Johanna mfl som tyckte jag skulle ut och röra på mig på för att lätta på höftvärken, ischiasen, ryggskotten som jag drog på mig under den lååånga jävliga vintern. Oerhört lätt att röra på sig då. not Sen gör det ju för ont eller oroar man sig för att det KOMMER göra ont. Den onda cirkeln tror jag det kan kallas för.

Men seriöst...nu mår jag ju waaaay mycket bättre när jag börjat jobba. Knaprade dock citodon/paraflex som smågodis första 4 veckorna när jag började jobba men nu är det mkt sällan.

Skulle tippa på att det just är för jag gårgårgår i våran stora lokal. Blir ju hur många kilometer som helst för altl är så ologiskt placerat.

Så...i MITT fall har "motionen"/rörelserna verkligen hjälpt mig. Hiner bli "frisk" lagom till vintern och allt säkert börjar om...

Postat av: Tiagirl

Nu är det jul...här i vårt hus.... Någon affär säljer röda flyttkartonger! Det skulle du ha! Går ju absolut inte direkt att gömma undan så man vet va man har det!

Vill ha såna själv men tyckt det vart för dyrt att köpa så många som jag skulle behöva...men jag hade ju kunnat börja när jag såg det och köpt på mig. Nu minns jag ju inte ens vart det är jag sett dom.

I Berga; där vid fiket...när ska dom jula till det? Har dom någon sådan julmarknad i år som jag skrev om i något inlägg om du läste det? Funderar ju på att tajma ihop det så jag kan hämta/lämna Ölandstoken ;) i samband med det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0