Tisdag förmiddag



Vaknade samma tider som i går. Får ingen sammanhängande sömn, när jag har så ont. Skulle duscha och tvätta håret i morse, men lögn att komma ner i badkaret. Ack, den som hade en duschkabin. Får kanske börja duscha nere i källaren, för där står det en i alla fall. Inte så roligt att duscha i tvättstugan, men i nödfall får det gå.  Skaffa en bra pall är också ett alternativ. Herre min je, låter som en hundraårig käring. Hur eller hur, både hårtvätt och dusch blev det. Klätt mig och bäddat. Hundarna har varit ute två gånger och just nu kokar jag högrev, som skall förvandlas till pepparrotskött. Sååå länge sedan jag hade det.
Efter middagen blir det väl inte så mycket mer gjort. Lite disk och plock. Har inte hämtat mig efter gårdagens kaffebesök. LM kom klockan elva och satt till två ungefär. Det är två timmar mer än man klarar av. Fick en amaryllis. Snällt men hade varit ännu snällare om man fått den utan baktanke. Men det tar jag en annan gång. Nu är det time att skala potatis. Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Annacarin

Läser den här "LM" din blogg? Är det inte risk för osämja om han/hon gör det? Fast det kanske är det som är meningen.......Annacarin

2010-11-16 @ 20:09:39
Postat av: Raymondoda

Very useful information. Thank you!

2012-01-19 @ 08:54:42
URL: http://raymondoda.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0