Gnissel i maskinerit

Onsdag morgon och klockan är tjugo över tre. Andra natten jag vaknar med denna jävelusiska värk i höft och ben. Bara den vänstra sidan, som gör oooont. Började för ett par veckor sedan och vill inte ge med sig. Ligga,sitta, stå och gå får göras i kortare perioder. Nattvilan funkar ett par, kanske fem, timmar. Beror på sömntabletten. Har i alla fall gett upp och beställt tid, på vårdcentralen. Tjugonde september fick jag tid. Skall passa på att göra en total översyn, när jag ändå har maskineriet inne. Om jag klarar värken så länge. Men det är väl bara att bita ihop.
I går blev det en liten inköpsrunda, till Höbsby. Var på Karlsson och köpte en ny elvisp. Den gamla, som jag köpte på Shalom för hundra år sedan, begagnad redan då, var i väldigt dåligt skick. Så en ny var behövlig. Sen blev det ju lite annat smått och gott, naturligtvis.
I dag blir det väl inte så mycket gjort. Funderade på lite bakning. Frysen är visserligen full, men jag kan ju alltid låna sonens. Gjorde en balja köttsoppa i går, så jag behöver inte mixtra med middagsmat. Sonen är ledig i två dagar, så han sköter om hundarna. Så egentligen är det läge för bakning. I morgon har jag lite funderingar om kroppkakekok. Ja, ja, får väl se vad som händer och om jag kan få värken någorlunda, under kontroll. Nu blir det kaffe. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0