Spöken

Nu har vår "gäst" börjat flytta möbler. Bara att hoppas att "han" inte flyttar dom ut i trappen. Började med en lampa som tändes, fast ingen var i närheten. Flyttade lampan till vardagsrummet, men det hjälpte inte. Sen fick dottern ett samtal på sin mobil, men ingen fanns i andra änden och inget nummer kom upp på displayen. Hördes bara som det var någon långt borta. Grejer har försvunnit och dykt upp på en annan plats. Förra veckan var min värmelykta, som står på rumsbordet, borta. Frågade både son och dotter, men dom hade inte rört den. Hittade den på en hylla under bordet. Kan inte vara katterna i alla fall. I dag när dottern dammsög, ropade hon på mig och frågade om jag flyttat min spegelbyrå. Tänkte på att flytta den härom kvällen när jag lagt mig, men den är för tung att flytta själv. I dag var den flyttad en decimeter ut från väggen. Radion går igång av sig själv. Ljudet på TV- n sänks och höjs. Dotterns radio i bilen byter kanal och vrider hon tillbaks den så ändras den igen. Så nu börjar det bli lite mycket. Heter det förresten lite mycket?
Nu ska jag i alla fall börja med maten. Blir köttfärsbiffar och potatis. Återkommer när fler möbler flyttas runt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0