Regnig fredag



I går kom yngsta dottern ner och klippte gräset, fixade varmvatten och badade hundarna. Blev även en resa in till Högsby för lite inköp. Pizza och kebabtallrik till middag. Inte så dumt ibland.
I dag blir det lite allmän städning. Hundarnas klor skall klippas och lite prylar skall ut i förrådet. I går kväll var det riktigt kyligt ute. Nu känns det verkligen att hösten är i antågande. Skönt att slippa värmen som har varit och jag går ju, som sagt, och väntar på att få börja julpynta.
I går plockade jag lite kantareller, i grönsaksdisken på Konsum, så ikväll blir det svampsmörgås. Saknar svamp- och bärplockning. Men det är lite besvärligt att knata runt i skogen med rollatorn.
Nu skall jag dricka upp mitt kaffe och börja plocka lite. Kör igång dammsugarn så fort dottern vaknat. Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Annacarin

Vaddå "fixa varmvatten"? Måste du värma det själv på något vis?

2011-08-12 @ 20:21:20
Postat av: Marie

Varje lägenhet har egen "panna" och nå´t hade knasat tii här,så jag fick inget varmvatten. Vaktis x 2 var och mixtrade lite, fyllde på vatten men fortf. inget varmvatten. Samma vända dagen efter med samma resultat. När dottern kom gjorde hon samma procedur + att hon startade om pannan. Och si, det funkade. Gammalt maskineri så det lär väl hända igen och då byter dom ut den.

2011-08-14 @ 04:04:27
URL: http://plingelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0