2 december



Har fått upp alla julpinaler och tomtar. Det är vad jag plockat med sista veckan. I går var LM hit på fika. Något stressigt. Hon satt inte still många minuter. Var ju tvungen att kolla om jag hade några nya tomtar. Talade om att hon hade en ugnsfast form jag skulle få. Jättedyr. Men jag är så snäll så den skulle jag få. I nästa andetag talade hon om vilka tomtar jag hade flera av och en så´n skulle hon vilja ha. Vore så roligt om hon hade en så´n. Detta ältade hon i två timmar. Förtar liksom glädjen i att få något, när tvånget om en motpresent nästan krävs. Skulle gärna ge något men tappar lusten när hon "tigger".
Annars har det rullat på som vanligt. L var in en sväng härom da´n på fika. Händer inte så ofta, men roligt när hon kommer.
I dag blir det lite dammsugning och tvätt. Inget större arbete. Skulle baka tänkte jag men mjölken är slut. Får vänta till någon av barnen dyker upp. Nu blir det kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0