Lördag kväll 10 december

Dagen före 3:dje advent. Har inte varit någon höjdardag precis. Strömavbrott i går kväll klockan tio. Ljus i vårt hus, blev det först klockan halv ett i dag. Telefonerna funkar fortfarande inte så det gick ut rikslarm för ingen fick tag på mig. På grund av 3,s klantighet funkade inte mobilen heller. Yngsta dottern ringde sin bror i Högsby, som kom med lille Lukas för att kolla att jag levde. Och det gjorde jag.Kunde inte bli dålig eftersom jag inte kom ut på telefonen. Ja nu funkar det i alla fall. Men jäklar vad det blåste i går kväll. Det är i sån´t väder man är glad att hundarna är kopplade. Risk för att dom blåser bort annars. Sjutton vad man är beroende av elen. En vedspis skulle inte vara helt fel vid såna här tillfällen. I alla fall för kaffekok. Färska frallebullar är inte detsamma utan kaffe. Nu sängen. Middagsgäster i morgon. Då gäller det att vara pigg. Ska göra ett försök att uppdatera lite oftare. Men så länge, God natt från Berga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0