9 februari

Minusgrader i morse. Ute alltså. Mer snö är visst att vänta i morgon. För min del kan vintern vara slut. Men ungarnas sportlov skall väl vara snöig. Inte för att det spelar någon roll egentligen. Ungarna i dag sitter hellre vid datorn än utövar skid- och skridskoåkning.
Dottern packar kartonger för fullt. Fast just nu är det slipning av köksmöbler, som skall målas. Det mesta av hennes grejor står färdigpackade i källaren, som tur är. Dagarna går fort fram till flytten.
Yngsta sonen med sambo kom upp och bjöd sig själva på middag. Korv Stroganoff med ris. Äldste sonen äter på jobbet, så jag blev av med en middagsgäst och fick två nya. Så kan det bli.
Annars händer inte så väldigt mycket. Morgonvärk som vanligt vid fyra- femtiden. Värktabletter och tillbaks till sängen för en timme eller två. Perkulatorn i gång, hundarna rastas och se´n blir det frukost. Sega morgnar som idag, är jag inte i gång förrän elvatiden. Men har inga tider att passa, så det spelar ju ingen roll. Har tagit lång tid att anpassa mig till ett pensionärsliv. Från jobbtider och fembarnssurr, till pensionär och egentligen ingenting alls att göra.
Nu är det i alla fall dags att starta upp kastrullerna. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0