Lycklige Lennart



Yngste sonen kom upp med Lennart i går eftermiddag. Namnet "Lycklige Lennart" fick han när han var liten. Var helt klart lycklgast av hela valpkullen. Åtminstone såg han ut så. Nu är han inte så lycklig när han kommer hit. Allt är bra, så länge han inte kommer in i köket och för nära mig. Då anfaller "Vita, den tjuriga". Ingen skall vara i närheten av hennes matte. Tyvärr, för hennes skull, är hon så liten att hon inte räcker upp att bita honom i nosen, trots ihärdigt hoppande. Stackars Lennart ser mest fundersam ut. "Vad gör hon?"
I dag fortsätter tydligen vintern med sin återkomst. Minusgrader och mer snö. Snöade i stort sett hela dagen i går och lite flingor i dag med. Fortsätter det så här är vi snart tillbaks till mängden snö, innan tövädret kom. Men sporlovet har väl, eller ska, komma i gång den här veckan. Fast jag hade inte tänkt mig nå´n skidåkning precis. Räcker gott att halka runt med rollatorn. Yngsta sonen, som blir pappa nu i början av april, kom på den "smarta"ide´n att sätta fast en bilbarnstol på rollatorn. Då kan jag gå ut med bebis, tyckte han. Fast då kan jag ju lika gärna gå med barnvagnen. Hjul som hjul.
I går var det städ och tvättdag. Lika bra hon får hålla på innan hon flyttar. Yngsta dottern alltså.
Nu ska jag klä på mig och ta ut hundarna. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0