Måndagkvällen......

.......går snart över i tisdag morgon. Har väldigt svårt att komma i säng. Min vanliga läggamigtidigt är som bortblåst. Kanske runnit bort med allt regnande och töväder. Promenaden till Konsum i dag gick inte fort. Isgata hela vägen. Å var finns sanden att sanda med. Man borde ju lita på att kommunen fyller sina gröna lådor, som det står sand på. Skulle underlätta en hel del. Hade i alla fall rollatorn med mig som stöd. Annars hade jag väl fortfarande stått och flipprat som en mycket dålig balettdansös. Å balettdansös är inte ens i närheten av en beskrivning av mig. Yngsta dottern däremot skulle kunna släppas igenom. Lagom lång, smal som en humlestör och med en otrolig armstyrka. Men även hon fick problem med isgatan utanför. Ramlade rakt bakåt och kunde tacka ryggväskan för att hon inte slog i skallen. Får nog åka runt i morgon och leta sand. Kan inte tänka mig att vintern är slut redan.
Nu börjar det i alla fall dra ihop sig till sovande. Godnatt, sov så gott. Höres i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0