Onsdag 19 januari

Jaha, så sitter jag här igen. Klockan är tjugo över fem och jag har varit uppe en stund. Tagit en brustablett för att snabbt ta udden av den värsta värken. Storhandlade och plockade ner all jul igår. Inte en tomte kvar, så långt ögat ser. Nu står alla nere i källaren och väntar på nästa jul. Lite tomt blev det.
Temperaturen sjunker till minus igen. Efter allt töande har vintern kommit tillbaks. Vitt och kallt igen och det är visst mer snö på gång. Ja, vi är ju bara i mitten av januari, så lite snö får vi väl räkna med. Blaskandet som har varit, kan jag vara utan. Skitiga hundar gör ingen människa glad. Vita har ju, som namnet antyder, vit lång päls. Så hon blir fruktansvärt skitig under magen och på den långa, ludna svansen. Hon gillar inte heller allt det blöta. Vill in igen så fort som möjligt.
I dag blir det väl lite plockande. Juldukarna skall bort och julkrukorna. Sen ska jag laga till chili con carne till middag. Riktig alltså, med kött, inte köttfärs. Nu skal jag fylla på min kaffemugg och ta min medicin. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0