Svea 5 år



I dag fyller Svea 5 år och Rambo skulle ha kommit hem från Oskarshamn. Nu blev det inte riktigt så. Han kom tillbaks redan på måndag kväll. Trots att han älskar sin "mamma", trivdes han inte alls i storstan. Låg under dotterns säng och tryckte, när han inte satt vid ytterdörren. Inte åt han något, trots att han blev erbjuden köttbullar. Blev nog lite för stor omställning för honom. Utan både Vita och Issa blev allting fel. Han var inte alls sitt vanliga skuttiga jag. Men det blev han när han kom hem igen. Jättehungrig. Måndagnatten sprang han mellan mig och dottern. Väckte mig åtminstone fyra gånger, genom att hoppa på mig och slicka mig i näsan. Nää, det är inte alls roligt när han gör det. Verkade som han ville kolla, så att allting var som det skulle. Vi får ta flytt till dottern i ett lugnare tempo kanske.
Annars händer väl inte så vansinnigt mycket. Väntar på regn och åska, så luften går att andas. Just nu är det vedervärdigt. Och ont har jag naturligtvis. Gråmulet är det i alla fall så städning står definitivt på programmet i dag. Dottern hjälpte mig med vit- och mattvätt innan hon åkte hem, så i dag blir det i alla fall början på en riktig omgång. Svea skall naturligtvis firas med grillkorv och ost. Ost, strömming och potatisskal (råa) är hennes favoriter. Skippar strömming och potatisskal i dag och kör på ost och korv. Men först skall det städas. Efter jag fått i mig en kopp kaffe till. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0