Här går det undan

Sonen ringde nyss. Allt är utplockat i stan och nu är dom på väg till Mönsterås, för att hämta upp hans motorcykel och lite annat i garaget. Jag har farit runt som en galning. Flyttat symaskinsbord och hyllor. Så nu är data/sy/gästrummet snart klart. Skall bara få in bokhyllan och sekretären, så blir det tomt i hallen. "Gästrum", förresten. Länge sedan jag hade barnbarn här som sov över. Men nu finns det plats för det också. Annars är det ju ett perfekt rum för hundar och katter.
Jag skall laga middag till hela flytthiet. Vi hade bestämt till klockan fyra. Men allting flyter på så bra, så vi flyttade fram middagen en timme. Så nu ska jag ta tag i potatisskalningen och röra ihop köttfärsen till köttfärslimpan. Återkommer kanske senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0