Måndag och ny vecka



Blev ingen återkomst i går. Hade fruktansvärt ont i höfterna och ryggen. Fullt upp med att bara rasta hundarna. Som tur var kom storsonen hem från Kalmar vid halv tio och gick en sväng med "pojkarna". Gamla Vita är inte så intresserad av långpromenader. Hon är lite som tjuren Ferdinand. Gillar att softa och ta det lugnt. Men för all del, hon kan få sina tokryck hon också. Just nu fick Svea, den röda katten, värsta spelet. Har rusat fram i hallen som en galning.
I alla fall så åkte sonen tillbaks till Kalmar med halv elva tåget. Skulle jobba 12-18. Kom hem halv tre. Det var tydligen inte han som skulle jobba utan den andra kocken. Undrar om dom är lika virriga när det gäller maten. Hur som helst så fick jag ägna mig åt min värk ända till sista kissturen klockan elva.
Nu kom Rambo upp, så jag får göra ett litet stopp och ta ut honom och gamla tanten. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0