8 maj och sommar

Efter frukost och medicinering tog jag hundarna med mig på en liten morgonpromenad. Utan rollatorn. Lite svårt att gå med tre hundar och rollator. Lite svårt att gå med två hundar också. Rambo skall helst gå före mig, vilket han inte får, och Vita skall sega på i kölvattnet. Ingen vän av promenader den. Blev väldigt många stopp på hemvägen. Gick nog liiite för långt. Blir galen av att inte kunna göra det jag brukar kunna göra. "Min" doktor pratade om att byta ut höftlederna. Skulle underlätta enligt henne. Slipper jag värken och kan jag ta mig fram lättare? Ryggen går inte att göra något åt, så det får jag leva med. Slutgnällt för i dag.
Får besök till elva-kaffet och så kommer Lennarts husse hem framåt kvällen, som tur är. Lennart är väldigt ledsen och ändå har han bott här i sin barn- och ungdom. Han har inte ätit så bra dom här dagarna, men det tar han snabbt igen.
Gårdagen segade på rätt bra. Förutom hundrastning och matlagning, hände det inte så mycket. I dag blir det lite dammsugning när Lennart åkt hem. Kan behövas. Ligger rätt mycket hundhår på golv och möbler.
Nu skall jag ta en kopp kaffe till innan plock och bäddning. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0