Färdigflyttad

Ja, inte jag då, utan sonen. Själv får jag väl vänta ett tag till. Nu har jag skurit upp köttrens från restaurangen och packat i plastpåsar till hundarna. Säkert fem kilo den här gången. En del maler jag ner och blandar med torrfoder och en del skär jag i bitar och har som godis och lockbete. Inte alltid dom lyssnar på mig när vi är ute. Den här gången var det i alla fall ugnsstekt och klart. Förra gången fick jag över tio kilo rått kött, som skulle göras i ordning. Har väl inte kommit så långt i plockandet. Går och småpular lite. Diskat och torkat av i köket. Hundarna ligger som döa sillar. Lennart vid dörren och väntar på sin husse, som kör flyttlass. Har börat plocka ihop alla täcken och överkast, som skall tvättas. Allt som hundarna brukar ligga på måste tvättas, ifall det är några loppor eller löss, som kryper runt. Märkligt nog har det inte varit något kliande i dag. Nu blir det kaffe och en macka innan jag fortsätter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0