Sommar och läkarbrist

Varmt redan när jag gick ut med hundarna vid sjutiden i morse, och varmare blev det under dagen. Gillar inte värme. Vita har också varit lite slö i dag. Har till och med legat på golvet och sovit och det hör inte till vanligheterna. Rambo däremot, som är en äkta mexikanare, låter inte lite värme påverka jakten på Issa. Snarare tvärtom. I dag har dom varit vildare än vanligt.
Ringde vårdcentralen på förmiddagen för att beställa en tid för genomgång av mina mediciner. Brukar gå in på mina vårdkontakter och förnya mina recept. Eftersom det varit olika läkare som skrivit ut medicinerna har dom skrivit ut och skrivit in, ändrat doseringar och bytt mediciner. Tyckte det skulle vara bra att prata med "min" läkare om detta. Därav samtalet till vc. Någon tid kunde jag inte få eftersom min läkare har tjänstledigt. Den andra läkaren som jag haft ett par gånger, både i Högsby och Mönsterås, var på kurs denna veckan och gick på semester nästa vecka. Dom skulle ju få in läkare men hade inte fått namn på några än, så om jag kunde återkomma om någon vecka eller så. Javisst. Men värktabletter behöver jag i alla fall eftersom mina snart är slut. Diskussionen som följde efter det, ska jag inte ens gå in på. Tror inte vi pratade samma språk. Dessutom hade dom lagt om hela sitt datasystem, så den lilla damen verkade inte hitta någonting alls. Skall bli väldigt spännande att se vad som blir utskrivet i morgon.
Sonen och lilla Lukas var upp en liten stund i kväll. Som vanligt sov det lilla knytet. Växer så det knakar gör han. Har gått upp ett helt kilo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0