Syttende mai

Här har inte varit något firande i dag. Har tagit det väldigt lugnt. Tog lite spray och vilade nästan hela dagen förutom hundkissning och posthämtning. Yngsta sonen kom upp en stund på eftermiddagen och så i kväll. Har börjat komma på kvällen för hundrastning, vilket mottages tacksamt. I kväll vågade alla hundarna gå ut i alla fall. I går kväll blev alla tre stående nedanför trappan, bredvid min rollator. När sonen puttade på dem backade de ännu mer. Det satt en stor humla vid ytterdörren och surrade. Farligt, farligt. Alla tre tryckte sig mot väggen och blängde när dom gick förbi. Modiga mindre män. Och kvinna.
I morgon blir det skjuts in till Högsby för den vanliga påfyllningen av förråden. Lille Lukas ska till BVC och träffa doktorn och då hinner jag handla under tiden.
Nu är det kattjakt under sängen. Både Rambo och Issa är på hugget. Men det är Issa som retar upp dom. Jag skall ta min medicin och en macka. Sen blir det sängen. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0