Brist på patienter ??

För ett par veckor sedan fick jag en tid på urologen för en cystoskopi. Avbokade, eftersom jag tyckte det var onödigt. Ett par dagar senare fick jag en ny tid, som också avbokades. Förra veckan ringde en dam från urologen och ville boka in en ny tid, vilket jag avböjde. I förrgår ringde överläkaren på urologen och ville att jag skulle komma in i alla fall. Alla försök att förklara att jag mådde bra och inte kände något större behov att göra en undersökning, hörde han inte. Bara malde på att jag skulle komma in. Till slut fick jag lova att ringa upp och boka en tid när jag kunde ordna skjuts. Annars hade jag väl suttit i telefon fortfarande. Har Kalmar lasarett brist på patienter, eller?
Har inte gjort hälften av allt jag föresatt mig att göra. Kommer alltid något emellan. Städning i dag, men lusten försvann ut genom dörren. Har druckit kaffe och rastat hundarna, men sen tog det tvärstopp. Måste i alla fall köra en vända med dammsugaren. Såå mycket löv i tvättstugan.
Nu märket jag att städlusten smet in genom dörren, bäst att passa på innan den försvinner igen. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0