Det närmar sig jul



Ja i alla fall första advent. Yngsta dottern kom ner i torsdagskväll för att hjälpa mig med gardinupphängning och bära in alla julsaker från förrådet. Fredag var vi in till Högsby och shoppade loss ett par timmar. Det fick jag så klart lida för på lördagen. Efter att ha burit in alla lådor med julsaker och säckar med tomtar, undrade dottern hur jag skulle få plats med alla tomtar. Få plats??? Jag har bara, runt 200 tomtar som skall få plats i en tvåa. LM har 2000 i sin tvåa. Så det blir nog inga problem.
Smågrisarna blev badade och fick manikyr/pedikyr i fredags kväll. Hu så skitiga dom var. Ingen av dom älskar ju precis vatten.
Annars har veckan varit som vanligt med ständig värk och nattligt travande. Har struntat i middagsvilan för att testa om det hjälper. Icke. Snarare tvärtom. Men nu blir det i alla fall tomteplock och julpyntning, närmaste veckan. Förr gjorde jag allt dagen före julafton och plockade ner allting efter nyår. Nu vill jag ha allt klart till första advent och sen får det vara kvar till tjugondagknut. Ingen idé att plocka upp ett par hundra tomtar för en vecka.
Nu kaffe och medicinering. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0