Onsdag den 9 november

Jaha ja, så var jag tillbaks. Har haft en infernalisk värk i höfterna en längre tid. Så datorn har inte stått högst på prioriteringslistan. Haft fullt upp med att klara av dagen och hundrastningen. I måndags var jag i alla fall med dottern till vårdcentralen. Hennes knän har ju spökat sedan hon var liten. Men nu hade dom en läkare, som kunde fixa till det. Hennes muskler är felvridna och behöver vridas rätt. Vilket han också gjorde. Gjorde jäkligt ont, vill jag lova. Hoppas nu bara att detta hjälper. Hon skall tillbaks om tio dagar för en till "tillvridning". Då skulle det visst inte göra lika ont. I alla fall så visade han oss bilder på musklerna och hur allt hängde ihop. Allting han sa om hennes besvär verkade fullständigt logiskt. Så nu är det bara att hålla tummarna. Han visade också skillnaden på mäns och kvinnors lårmuskler. Eftersom vi har bredare bäcken än män, har vi en helt annan vinkel på våra muskler. Därför är kvinnor inte gjorda för att springa. Vi är gjorda för att sitta. Var väl det jag visste. Motionsslingan, släng dig i väggen. Här skall sittas.
I går kom L ner en stund på kvällen. Det var lääänge sedan. Gjorde i alla fall ett bra byte. Jag hade ett hundgaller till bilen, som hon ville ha och hon hade en pall, som jag ville ha. Helt perfekt.
I dag skall jag försöka komma ifatt med allt som kommit efter. Plocka upp och plocka ner. Börja städa inför första advent och ringa "tomtemor i skogen" om en tomte jag vill köpa. Nu är det hundrastning på programmet. Återkommer nog under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0