Veterinärbesök



I dag har Rambo varit hos veterinären för sin kastrering. Dottern hämtade oss klockan tio för färd till Oskarshamn. Sprutan och fasthållningen var inte populärt. Det blev munkorg för säkerhets skull och två man (kvinnor) som höll fast honom. Ingen liten spruta heller. Nästan samma grovlek som vid chippning. Nu är det i alla fall gjort och skall räcka sex månader. Stackars lille Rambo. Men han slipper förhoppningsvis stressen med alla löptikar och all revirmarkering.
Annars har det väl inte hänt särskilt mycket. I lördags var det trädgårdsarbete. Rensat och gjort i ordning alla pallkragar för plantering och sådd till våren. Räfsat löv och kört bort samt klippt gräsmattan för sista gången i år. Nu låter det som om jag har jobbat och slitit. Så är det naturligtvis inte. Jag stod för matlagning och disk. Dottern stod för allt utearbete. Dessutom kom sonen med lille Lukas till middagen.
Söndagen blev vilodag och på måndagen kom LM och körde sitt vanliga race. Genomgång av lägenheten naturligtvis. Kan ju vara så att jag hade köpt nånting nytt och inte talat om det för henne. Ja, jag säger då det.
Nu blir det lite matlagning följt av middagsvila. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0