Ännu en fredag

Veckorna bara rasar iväg. Tyckte vi nyss gick in i september och nu är det snart oktober. Har sytt färdigt gardinerna nu på morgonen. Med slinkigt tyg och krånglande maskin var det nära till sammanbrott. Att jag dessutom har en hund som "sjunger" hela dagarna, gör det inte bättre. Grannens tik + alla andra tikar i området löper och Rambo har panik. Kan inte slappna av för fem öre. Jättejobbigt för honom (och för mig). Piper och gnäller. Kommer det en hund när vi är ute, blir han skogstokig. Ylar, skriker och gnäller. Inte roligt. Så nu kollar jag läget väldigt noga innan jag smyger ut med honom. Pratade med dottern igår så hon skulle beställa tid för kemisk kastrering. En spruta räcker ett halvår och funkar som en vanlig kastrering.
I dag blir det väl lite städning. Hela tvättstugan och halva köket är fullt med björklöv. Yr in så fort man öppnar dörren. Förhoppningsvis blir det lite trädgårdsarbete i helgen. Få lite upprensat och i ordning. Nu blir det kaffe, som vanligt, innan dammsugaren kommer fram. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0