Fredag igen



Mina nya gardiner + benjaminfikusen jag fick av grannen.
Dagarna bara svischar förbi. Mörkt på kvällarna när jag tar sista kissrundan med hundarna. Kallt både morgon och kväll så nu är det jacka på. En del löv har börjat trilla och jag fasar för, när alla trillar av de två stora björkarna som står utanför. Får redan in mängder i tvättstugan. Annars rullar dagarna på som vanligt. Känns mer och mer som hemma och jag trivs jättebra i min lilla marklägenhet. Går fortfarande runt och pillar och plockar. Flyttar lite här och ändrar lite där.
Smådjuren har vaknat och varit ute på en kissrunda. Många hundar ute på morgonen, så det blir lite skällande och mufflande. Vita morrar och det låter som en gammal dörr som knarrar. Grannens katt, kom över gården när vi kom tillbaks och det är inte populärt. Skall inte vara några främmande katter på våran gård. Det var likadant där jag bodde förut. Grannens katt blev bortjagad direkt.
I dag blir det lite städning och om något av barnen dyker upp, lite inköp på Konsum. Annars blir det lugnt. Nu skall jag fylla på med lite kaffe innan jag kör igång. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0