Ingen ork eller energi

Blev ingen film i söndags pga regnet. Tompan kom en sväng efter jobbet i går, men blev ingen film då heller. Hade glömt den hemma. Men roligt med besök av barnen och Tompan träffar jag inte så ofta. Kontakten mellan oss blir bättre och bättre från att ha varit nästan obefintlig ett tag. Varför det blev så vet jag faktiskt inte, men är glad att det har blivit så mycket bättre.
Väntade på Ullis, som skulle komma ner nu när hon har en veckas semester. Så ringer hon och berättar att hon haft inbrott i bilen. Tändningslåset sönderbrutet, cd-skivorna borta men cd:n kvar. Hon hade inbrott för ett tag sen, då tog dom bara växelpengar. Bilen var låst när hon kom ut, så hur dom tog sig in är en gåta. Likadant förra gången. Hon har en särskild anordning till tändningen, så den går inte att tjuvkoppla. Tur det annars hade bilen varit väck. Nu skulle hon ringa polisen. Så vi får väl se vad som händer.
Själv har jag ingen ork eller energi alls. Ingen lust till nånting. Kunde jag, skulle jag ligga i sängen hela dagarna. Ullis säger att jag har fallerat efter att Gösta dog. Ligger nog nånting i det kanske. När han gick bort och Emma och Lukas flyttade, var det som om luften gick ur mig. Behöver kanske prata med en psykolog eller nå´t. Eller också rättar det till sig när vädret blir sämre, så man kan andas.
I dag är det onsdag. Ullis kom med buss idag och hade handlat lite när hon kom. Hade helt slut på det viktigaste. Mitt rökkverk. Fick tillbaks lite energi. Bäddade rent, dammsög och torkade golven. Känner mig inte lika orkeslös i dag. Kan det bero på vädret? Inte den tryckande värmen som varit. Åska, regn och hagel är bättre för min värk.
Inget väder som hundarna gillar dock. Kryper hellre in under täcket och gömmer sig. Nu är det i alla fall kväll. Har bara disken kvar att ta hand om. Men först blir det lite kvällskaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0