Söndag morgon

Natten har varit ett rent h-vete. Värk, värk, värk. Uppe och fyllt på med värktabletter, vilket naturligtvis dragit med sig den infernaliska klådan. Vaknade första vändan klockan ett. En halvtimmes sömn på det och sen lögn att somna om. Vågar inte skicka i mig hur mycket piller som helst, så vi får väl se hur seg dagen blir.
 
 
 
 I eftermiddag kommer i alla fall sonen för en filmeftermiddag. Ville se "Mammas pojkar" med sin mor. Det blir nog skoj. Har en svag aning om att Mia Skäringer är med i den och hon är ju helrolig.
Fredagen bjöd på ett oväntat besök. En fd "vän" dök upp helt otippat. Bröt kontakten med henne efter Göstas begravning. Blev fruktansvärt besviken på både henne och hennes son. Ingen av dem kom på begravningen, trots att vi känt varandra och umgåtts i många herrans år. Dessutom hörde jag rykten om att hon inte ville ringa mig eller komma hit, eftersom jag bara pratade om Gösta. Ja, det kanske jag gjorde, men inte till henne eftersom vi inte pratat sen före begravningen.  Nu fick jag i alla fall tala om hur jag kände och tyckte och hon bad om ursäkt, vilket gudarna skall veta, inte är något hon gjort särskilt ofta. Ryktet om vad hon sagt, redde vi ut. Men vi får väl se vad som händer. Hon hade i alla fall sin hund med sig, en schäfertik, som är skiträdd för Rambo. Och nu fick hon både Rambo och Vita på sig. Vita vaktar ju mig och Rambo vaktar huset. Han gick till och med och hämtade sin matskål, för han tyckte hon låg lite för nära den. Lite lekinviter kom han med efter ett par timmar, men hon var lite för rädd för att leka med bollen. Skall försöka fler gånger så Rambo får lite social träning av att umgås med andra hundar. Han träffar ju inte så många. Ja vi får väl se hur det här besöket avlöper.
På kvällen dök hennes son och hans sambo upp med tre liter nyplockade kantareller. Hmmmm.
Nu skall jag ta och skicka i mig lite yoghurt och insulin och se om jag kan sov en timme till. Eller två. Återkommer.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0