Måndag och höststart.

Känns att hösten är på ingång. Värken är inte lika jäklig när kylan börjar krypa sig på. Har regnat i två dagar och då är inte hundarna så sugna på att gå ut. Håller sig efter husväggen för att slippa bli blöta. Igelkotten, som bor under trappen, hade lämnat ett ormhuvud på altanen igen. Det tredje i sommar. Kanske som tack för maten han/hon får. Brukar ställa ut kattmat, köttfärs och en och annan äggula, på framsidan. Tror det uppskattas, för det försvinner i alla fall. Kan i och för sig vara någon katt, som också är här och äter. Börjar bli rena, rama djurparken här nu. Grannen har sett både räv och grävling. Rådjur är det gott om. Vildsvin såg jag bara spår av förra vintern och det räcker så bra. Ingen närkontakt med ett sån´t djur. Och så har vi då igelkottarna. Lite som att bo på landet. 
Börjar komma tillbaks till mitt vanliga jag. Lite berg- och dalbana fortfarande, men det går framåt så sakteliga. Nu ska jag, som vanligt, ta lite eftermiddagskaffe och sen blir det lite dammsugning. Återkommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0