Måndag morgon

Skit att vakna så tidigt. Sover från ca halv elva till halv två innan den jäkla värken väcker mig. Tar en timme innan jag börjar känna mig som människa igen och då har man ju börjat piggna till. Dygnen blir helt snurriga.
Mycket snö har det kommit. Allt det vi ville ha till jul. Behöver inte åka och handla så skottning är inte så överhängande. Kanske blir en resa in till Högsby på torsdag eller fredag. Färdtjänsten funkar rätt bra. Det man kan reta upp sig på är det här med färdtjänst och sjukresor. Skall jag in och handla eller gå till frissan, åker jag färdtjänst och betalar avgift för buss, 24 kr enkel resa. Handla i Oskarshamn kostar också vad bussen dit kostar. Skall jag däremot till vårdcentralen i Högsby eller lasarettet i Oskarshamn blir det sjukresa 100 kr enkel resa. Har jag en riktig jävla tur så får jag tid hos diabetessköterskan på måndag, resa tor 200 kr + besöksavgift 100 kr, sen har jag en tid hos min läkare på onsdag, resa tor 200 + besök 200 kr. 700 kr är mycket pengar. Innan läkarbesöket är det i de flesta fall provtagning dagen innan så då blir det resa tor 200 kr + provtgningen 100 kr. Hurra 1000 kr på en vecka. Det har i alla fall inte jag råd med. Skulle det inte gå att samköra besöken? Eller åka färdtjänst inom den egna kommunen och sjukresa till Kalmar och Oskarshamn. Jag bara undrar hur KLT och kommunerna tänker?
I dag ska jag försöka ge mig själv en spark där bak och se till att komma ur den här jäkla depressionen. Har i alla fall kommit igång med blogggandet igen. Kanske hjälper att skriva av sig i stället för att stänga in allting. Skrivandet har hjälpt förut, så jag hopps på det. Vissa dagar känns det bättre, sen åker man ner i en svacka igen. Hasar runt i pyjamas och tillbringar största delen av dygnet i sängen. Slarvar med maten och har ingen energi alls. Det är nog dags att ta sig i kragen och kämpa sig tillbaka. Börjar med kaffe och frukost. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0