9 februari

Stordottern upplyste mig om att jag missat en hel månad. 9 februari i dag. Inte januari. Vart sjutton tog januari vägen?
Har planterat om blommor i dag. Är nog fem år sen jag gjorde det sist. Antingen växer dom som galningar eller så blir dom helt chockade och dör. Återstår att se. Snart dags att börja med middagen. Ost- och skinksås med tagliatelle blir det i dag. Lite städning blir det väl också. Dottern håller på att tvätta. Fattar inte hur mycket tvätt det blir. Ja, inte efter mig i alla fall.
Äntligen är Mimmis löp över. Rambo slipper sin sälkostym och kan skutta omkring som han vill. Fri och lycklig.
Dottern tvättade bilen i går och nu när hon kom ut hade grannens katt gått på motorhuven och skitat ner den. Blir inte lätt för grannen. Biltvätt och skadestånd när han kommer hem.
Drömde i natt att jag skulle hyra broderns hus, men sen fick jag inte det för han hade fått för sig att jag skulle ha 500 höns på gården. Det var olagligt och kunde ge upp till fem års fängelse och han ville inte att jag skulle sitta inne. Därför hyrde han ut till någon annan. Det blir rätt roligt i bland när man drömmer. Var nog för vi pratade höns och ägg i går. Nu är det kaffe innan jag fortsätter.
Det är alltså 9 februari i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0