08.41

Har varit ute med hundarna. Grannen gick ut med sin, innan mig så Mimmi fick ju spelet. Pep hela vägen ner för trappan, vilket gav Rambo signalen om att nåt var på gång, så han gnällde ju också (han låter som en gammal käring) och drog med sig Pippi-Lotta (Evita). Tre tokgnälliga hundar i intrasslade koppel är inte nåt man vill börja morgonrundan med.
Att Evita fått nytt namn är för att hon (enligt mig) inte passar att heta Evita. Låter konstigt när man kallar på henne. Barnbarnet kallade henne visst för Vitus eller Vita. Det funkade inte heller, ville bara kalla henne Issa och det heter ju katten. Men Pippi-Lotta är bra. Hon ser ut som en Pippi-Lotta. En liten hund med mycket vakt i sig, som jag får börja plocka ur henne.
I dag blir det nog en sån där "vet inte vad jag ska hitta på" dag. Bädda och plocka. Laga middag och diska. Ringa vårdcentralen och beställa tid eller byta vårdcentral. Har inte bestämt mig. Är lite bökigt att åka ner till Mönsterås, så det enklaste vore ju att byta. Men Högsby byter läkare stup i kvarten och har för det mesta läkare som nyss kommit till Sverige och pratar väldigt dålig svenska. Dom är säkert väldigt duktiga, men det är ju en klar fördel om man förstår vad dom säger.
Blev sugen på marängtårta som barnbarnets mamma bakade, men..... Jag är diabetiker , så det är väl inte så himla bra. Har varit lite för mycket julgodis. Inte bra. Mitt socker ligger lite för högt just nu så jag får skärpa till mig.
Har suttit i telefon nästan hela dagen. Kompis som var pratsjuk och hade pratförbud av läkaren, pratade i en och en halv timme. Sen ringde LM två gånger. Men då var jag i köket. Hämtade posten och rastade hundarna. Lagade middag, spagetti och köttfärssås och diskade. Nu har den här dagen gått. Snart dags för sängen. Sen är det en dags rökning kvar. Har bestämt mig för att sluta. Får väl se hur det går. DET GÅR JÄTTEBRA. Bara jag slipper få besök av LM på två veckor minst och inte vistas i närheten av rökare. Andra utlösande faktorer för rökning är telefonen. Så det blir inget pratande i telefon, åtminstone första veckan.
Varför började man röka egentligen? Har rökt i över 40 år. Hade jag inte börjat, hade jag inte behövt att sluta. Anfäkta och anamma, så korkad man är. Men det går säkert bra.
Återkommer i morgon med min outfit för nyårsafton. Blir ett svårt val för jag har ju en del att välja på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0