Juldagen

I dag är det lugnt. Dottern jobbar till fyra, så jag är hundvakt. Evita följer mig som en skugga. Kul att ha en egen hund och inte bara passa två, som inte lyssnar på mig för fem öre. I natt har hon sovit i sängen, under täcket. Så mysigt. Katterna tyckte inte att det var mysigt alls för dom jagade hon iväg. Hennes förra ägare sa att hon var vaktig och DET är hon. Kommer nån i närheten så morrar hon och visar hela garnityret. Gunsan fick sig ett tjuvnyp i går kväll, för hon försökte lägga sig i mitt knä och där låg redan Evita. Just nu ligger hon och vaktar min säng. Väldigt lugn och stillsam hund. Inte alls som dom yrväder man är van vid. Men hon är ju äldre än både Mimmi och Rambo. Kan ju hoppas på att hennes lugna sätt smittar av sig lite.
Var uppe halv sex idag. Dottern tog ut alla hundar innan hon åkte. Dom såg ut som frågetecken "gå ut nu, vi är ju inte vakna än". Men det gick bra. Efter lite kaffe, kröp vi ner i sängen igen. Till och med Rambo. Han som inte alls vill sova inne hos mig. Men nu passade det helt plötsligt. Mimmi däremot gick och la sig på sin vanliga plats i fåtöljen.
Nu är det bara att slöa, resten av dagen. Ingen matlagning, ingen disk och ingen städning. Bara slöa. Ja, gå ut med hundarna förstås. Nu skall jag ta lite kaffe i min nya mugg. Fick av tvillingarna som det står "Min Farmor" på och inuti är det skrivet hur Farmor är. Jättefin. Fick också ett paket kaffe, från Gerdas Te och Kaffehandel, med choklad och apelsinsmak + ett paket belgisk tryffel. Gott.
Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0