Valborg

Sovit, så gott som, hela natten. Bara ett toalettbesök klockan tre. Helt otroligt. Men jag blir väldigt trött av värmen. Dottern var och hämtade barnbarnet i Kristdala, när hon åkte från jobbet i går kväll. Också helt otroligt. Trodde aldrig att fadern skulle gå med på det. Men undrens tid är tydligen inte förbi. Hon hade växt och blivit så lång. Så glad att se henne efter så lång tid. I vanlig ordning sover hon hos moster. Det har hon alltid gjort när hon varit här.
Om en timme kommer yngsta sonen med mina nya soffor och en gammal skänk som jag (läs dottern) ska måla om. Har ingen aning om hur den ser ut. I värsta fall får det bli kaffeved.
Nu ska jag i alla fall börja dagen med kaffe. Sen blir det att vänta in nästa barnbarn med mor och far. Ska bli spännande att se hur hundarna reagerar när det kommer en liten bäbis.
Eldningsförbud, så det blir ingen majbrasa i år heller. Synd, för jag hade för en gångs skull tänkt gå ner till Kalvenässjön och tittat. Jovisst. Inte troligt att jag skulle ta mig dit. Men tanken var god.
Nu väntar kaffet. Återkommer framåt kvällen med rapport om dagens förehavanden. Jisses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0