8 dagar kvar till jul

Har varit uppe en timme drygt. Dottern tog med sig hundarna ut när hon borstade av och skrapade rutorna på bilen. Bäst att vara beredd att åka om bemanningen ringer.
I går köpte jag strömming som jag ska göra i ordning i dag. Skall försöka komma i gång med lite bakning också. Dubbel sats kaneltoppar. Har inte så väldigt stor plats i min lilla frys, så det blir till att knö ordentligt.
-5 grader ute och mycket snö. Eller ja, mycket och mycket, men det är i alla fall ett par 8- 10 centimeter. Får man bara hoppas att det ligger till jul.
I morgon blir det O-hamn. Dottern fick en avbeställningstid på hörcentralen. Mimmi åt ju som bekant upp hennes hörapparater. Nu har hon ett par till låns. Spännande att se vad det kalaset går på. Jag skall på lungröntgen vid fyra och hon på hörcentralen klockan elva, så det blir ingen körning emellan. Gillar inte att åka bil på vintern.
Beskedet i går var inte roligt. Man undrar ju vad som hänt och varför. Men nog skrivet om det.
Nu ska jag ta en kopp kaffe till innan dagen kör i gång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0