'eftermiddag

Hundarna har varit ute. Steken är klar och potatisen skalad. Jag har varit och handlat, satt till en bulldeg och väntar på att den ska jäsa färdigt. I kväll blir det julgodis och i morgon matlagning. Skall testa att göra köttbullarna i ugnen tror jag.
Halkade när jag var ute, så höften gör liiite ondare än vanligt. Men det är smällar man får ta. Tog mig hem med hjälp av kundvagn, som vanligt. Måste komma ihåg att ringa sjukgymnasten.
Vet inte när nå´n av "ungarna" kommer hem. Eventuellt fick dottern gå till ett annat ställe, när hon slutade vid fyra. I så fall är hon hemma runt tio. Var visst en vikarie som inte var helt tillförlitlig. Sonen åker med dottern hem, om hon slutar fyra. Annars skulle han ta en buss.
Nu skall jag passa på att ta lite kaffe innan jag bakar ut bullarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0