Gammal datamotståndare

Fanns nog ingen som var så emot allt vad datorer hette, som jag. Men det var förr. Såå smidigt allting går. Gå in på receptförnyelse och få nya recept utskrivna och skickade direkt till apoteket. Skaffa ett bank-Id via datorn och gå in på apotekets sidor och beställa medicinerna man behöver och få dom direkt hem i brevlådan. Kan det bli smidigare. Handla så´nt jag vill ha utan att behöva springa runt i en massa affärer och få informaton om allt mellan himmel och jord. Nu ska jag bara få Konsum och Matmästar´n att ta emot mina matbeställningar också och köra hem dom. Sen behöver jag i princip inte gå ut mer. Så jäkla skönt. Ja, gå ut med hundarna förstås. Det kan inte datorn. Men kan jag få dom att sätta sig i en korg och bli upphissade när dom har gjort det dom ska, behöver jag bara gå ut på balkongen. Smidigt.
Nu har jag i alla fall rastat djuren, bäddat och fluffat kuddar. Viktigt att fluffa. Helst skulle jag vilja att alla satt på golvet, så inte fluffet förstördes.
Det står en biljävel här utanför och tjuter. Någon som kopplat telefonen till larmet. Så jäkla onödigt när man ändå inte svarar.
Yngsta sonen ringde förut. Var nästan framme i Linköping. Skulle till kir.mott. i dag. Jag ska till lungröntgn och astmasköterskan den 17. Blir en heldag. Nu blir det mer kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0