Lucia

Inte sjutton kom det nå´n och lussade för mig. Pratade med lilla fröken i går kväll. Hon hade varit i skogen och huggit en gran och grillat korv. Sen hade hon varit och tittat på lucia. Det var så tråkigt så hon somnade. Håller helt med. Även om det är fint så blir det så släpigt så man somnar. I dag blir det inte ett jota gjort utom laga middag. Dottern kollar på "Flickan som lekte med elden". Hon somnade när vi tittade på den förra gången.
Nu är allt julpynt framme. Nästan. Har två stora trätomtar i källaren som ska upp + granen då förstås. Har inte haft en levande gran sen Lennart var liten och då var den verkligen levande. På nå´t sätt hade han trasslat in sig i julgransbelysningen så när han gick från granen följde den med. Vi satt i soffan och såg granen komma emot oss. Ganska roligt. Annars hade vi vår mysiga katt Gudrun som alltid satt och väntade till vi klätt granen. Då blev det en jäkla jakt på julgranskulor. Vaknade på nätterna av julgranskulor som for över golvet. Inte roligt faktiskt. Vi hade en gran som var överpyntad på övre halvan och ingenting alls på den nedre.
Var på loppis en sväng i går. Köpte bara en gammal aladåbform för 10 kr. Inte för jag vet vad jag ska ha den till men billig var den.
Nu blir det en kopp kaffe till innan jag lagar middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0