Lördag kväll

Hundarna kom hem från stan och var rätt trötta. Inte Vita. Hon bara gick efter dottern. Gillar inte andra hundar och vill inte leka. Men så är det med gamla tanter. Både Mimmi och Rambo hade skött sig. Till och med varit lösa och Mimmi hade inte skällt varken på andra hundar eller barnvagnar. Det kanske blir hund av henne med så småningom. Lagade middag till dom kom hem. Stekt rökt fläsk med spenat och potatis.
Barnbarnet från skogen ringde. Kors i taket. Kunde inte komma på sportlovet. Pratade med hennes far som hetsade upp sig till knäppnivå när han inte kunde övertyga mig om att han har rätt. Lovade i alla fall att jag fick ringa två gånger i veckan om jag ville och dom skulle svara. Ja, ja det har vi hört förut.
Dottern har kollat på Melodifestivalen. Bara skit, som vanligt. Krångliga regler och dåliga låtar. Jag passade på att diska och plocka undan i köket. Kokade en lag till kålsalladen. Himla god. Håller sig länge i kylskåpet.
Finstrimlad vitkål, grovrivna morötter och kålrot + röd paprika. Koka upp 1 dl olja, 1 dl vinäger och 1/2 dl socker. Slå över salladen. Gott till det mesta.
Nu är det snart dags för sängen. Lite kaffe och sista blosset. (jag vet, jag skall sluta) Så är lördagen slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0