Söndag


Klockan är snart elva och jag går fortfarande omkring i pyjamas. Orkar inte klä på mig. I dag blir det inget särskilt. Tror jag. Dottern är ute och dammsuger bilen. Hundarna piper. Ja inte Evita förstås. Hon har intagit sin favoritplats. Soffan. Där kan hon ligga hela dagarna. Om det inte är någon katt som ska jagas. Jag har försökt att få henne att leka med något, men icke. Enligt förra ägaren har hon aldrig fått leka eftersom den andra hunden tog alla leksaker. Mattan i hallen kan hon skaka ibland. Detär liksom allt. Rambo har hon också börjat leka med. Hon snurrar och kickar med bakbenet.
I går fick dom burkmat. Men det var inte intressant. Hon bara vaktade den, som hon gör med all mat, men hon åt den inte. Pommes däremot, var väldigt gott. Det slogs dom nästan om. Både hundar och katter. Märkliga djur.
Om jag kunde få tummen ur......nånting, kunde vi kanske åka ner på loppiset en sväng. Jag har ju så lite grejer. skulle verkligen behöva fylla på. Inte. Nu har han köpt upp allt som fanns i Ruda, på Gammalt och Nytt. Hon har visst lagt ner. Så nånting kanske det finns.
Annars kunde jag nästan köra loppis här hemma. Fy fasen vad grejer man har som man aldrig använder.
Lördagen blev en städ- och tvättdag. Har börjat så smått att plocka undan julsaker. Måste skaffa några fler lådor att plocka ner i.
Nu skall jag i alla fall klä mig och bädda. Förbereda middag. Har köpt majskyckling. Måste ju kolla om det är bättre smak på den.
Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Körde ju ner till dit i Ruda när vi åkte bortåt då när Nova va hos dig, men det var helt tomt. Blev jättesnopen för jag har aldrig lyckats komma så det varit öppet när jag haft vägarna förbi.



Engång tror jag att jag har varit på en loppis rakt ner kan man köra, mot stationen?

Sen lurade Lina(systern då)bort mig förbi ditt, till nåt gammalt skol-liknande där ett gaypar hade ett urmysigt shabbyshic-cafe och så loppis i andra delen. Fast där fanns inget kul alls och kallt va det.

2009-01-11 @ 14:28:01
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0