Måndag morgon

Måndag igen. Hu vad veckorna går fort. Vaknat pigg och färdigsoven. Har snurrat lite och hälsat på, men ingen är vaken än. Hämtadekaffe och såg att det SNÖAT. Igen. Ja hellre snö än blött och skitigt. Hundarna blir så fulaoch tråkiga i lerbrunt. I dag blir det ialla fall byte av gardiner. Har tröttnat på rött för den här gången. Nu är jag som sagt inne på vitt. Tänk vad fint det kommer att bli efter en vecka med skitiga hundar. Pippi-Lotta som bara ligger i soffa och säng och har mycket päls som lervällingen kan skvätta upp i. Men vitt ska det bli. När orken kommer. Har beställt lite som jag hoppas är på väg.
Vad göra mer i dag? Mer än sola mig i glansen av mitt nya kändisskap. Gardiner som sagt. Dammsuga naturligtvis. Laga middag. Nu blir det ingen mer snabbmat på ett bra tag. Blir köttgryta idag, som vi skulle haft i går. Då blir dottern glad. Hon bara äälskar grönsaker. Morötter speciellt. Ibland är hon precis som hundarna när hon äter. Pillar ut det göttaste. Ligger en krans av lökbitar, morötter, svamp, tomater och allt annat som hon inte äter, runt tallriken. Märkligt, det är ju det som är gott. Hon har nog det efter sin far. Han var "allergisk" mot grönsaker. En annan rolig grej hon har för sig är, att skära bort ändbitarna på kokt varmkorv. dom äter hon inte. Vafför då? Det vet hon inte själv. Äldsta dottern äter allt, men luktar alltid på all mat först. Skär man upp bröd vill hon gärna lukta på alla brödskivorna. Skär bort kanterna på osten. Över, under och på sidorna. Varje gång hon tar ost. Men hallå! Hur många "plast"kanter finns det. Inte så att de växer ut i kylskåpet. Märkliga barn man har. Min mor kollade alltid alla tallrikar, efter hår. Hon hade gråtit om hon ätit hos oss nu. Hund- och katthår överallt. Ibland tycker jag dom finns tom i frysen.
Ja, det blev lite onödigt vetande angående vad jag ska göra idag. Mycket som poppar upp tidigt på morgonen. Nu ska jag i alla fall ta min medicin och en mugg kaffe till. Återkommer under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0