Det spökar

Funderade faktiskt på vilken dag det är. Men så klart det är torsdag. Sov bra, de timmar jag sov. Mellan halv ett och fyra. Är något seg i huvudet i dag. Svider i ögonen. Gäller att hålla sig vaken i dag och inte ta någon efter middagen vila.
Dottern är på sjukgymnastik och skulle också till Karlsson och köpa en dörrmatta. När hon kommer hem ska vi åka till L och fika. Plockade fram lite rester ur frysen som jag kan värma när vi kommer hem.
När det gäller spökerierna så har dottern en lampa på sitt rum, som någon tänder och släcker. Har suttit i hallen och rökt på morgonen och sett lampan tändas utan att någon rört den. Efter ett par minuter har den släckts igen. Även om hon släcker den när hon lägger sig så tänds den på natten. Väckarklockorna går fel och stannar ibland trots nya batterier. vi är väl rätt säkra på vem det är, men det är i alla fall lite jobbigt med en lampa som släcks och tänds. I går kväll drog hon ur kontakten, men det hjälpte inte. Vid två när jag gick upp på toaletten, tändes lampan när jag gick förbi hennes rum och när jag kom ut från toaletten släcktes den. Frågade henne i morse om hon inte dragit ur kontakten, vilket hon hade. Blev något ställd när jag berättade vad som hänt. Skall flytta lampan till ett annat rum, får se om det hjälper. Det är konstigt att hundarna inte reagerar nämvärt. Mufflande och skall ibland utan orsak. Dessutom knackar det rätt hårt ibland, som om någon knackade på dörren. Men ingen finns där när man tittar. Vet inte vad det handlar om men det visar sig väl så småningom.
Har alltid funnits lite konstigheter här. Min gamla hund reagerade väldigt på något inne i vardagsrummet. Är väl fler som bor här antar jag.
Nu är dottern på ingång så vi skall åka. Återkommer i kväll. Troligtvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0