28 maj

Vaknade halv fem. Hur pigg som helst, men oont. Blir galen av den här värken. "Kan inte bli något som man redan är." Lovade mig själv att testa Brufen som den nya läkaren skrev ut. Hjälper inte ett skit. Mot värk och inflammation. Jag har inte och har aldrig haft någon inflammaton i rygg och höfter. Urkalkning och söndervittring, är inte inflammation. Nu har jag i alla fall snart avverkat den första burken. Tur att jag kör på högkostnadskortet. Kostar ju inget. Gratis till mitten av september.
Har läst färdigt Mari Jungstedt´s bok "Den inre kretsen", nu på morgonen. Lite spännande om asadyrkan och offer.
Klockan är halv åtta och regnet vräker ner. Blir nog inget fönsterputsande i dag. Har funderat på att måla en bit bräda, vit och spika upp den nedanför takfönstret. Sätta upp korgar och ha blommor i. Murgröna eller gullranka. Nå´nting blir det i alla fall.
Redan torsdag. Veckorna bara rasar iväg. Tur att man inte blir äldre med tiden. Det skulle va jobbigt.
Nu ska jag i alla fall bädda och klä mig och stryka gardinerna till hallen. Kan ju bli uppehåll i regnandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0