Fredag kväll

Dagen har gått med städning, tvättning och matlagning. Just nu håller jag på att baka lite matbröd. Dottern drog i väg till banken och skulle ta ut min sista hundralapp. Funkade inte kortet. Skulle ha varit utbytt, men icke. Det enda som saknades var bröd och det slänger man ju ihop lite snabbt. Står på jäsning just nu.
Har tagit ut mina änglatrumpeter i dag. Klarart dom sig inte, så klarar dom sig inte. Jag vet att det inte heter dom. Men det heter definitivt inte dem heller. Har sett att det är många som använder "dem" i tid och otid.  Man kan inte skriva "klarar sig dem inte" i så fall heter det "klarar de sig inte". Men jag skriver dom. Nu blev det lite svensk grammatik. Läste i någons blogg att "mötte X och X på flygplatsen. Dem kom hem från Karamellien. Hur korkat låter inte det. Inte bara "vanliga" människor som använder de och dem helt fel. Även "kändisar" och en del journalister. Bland bloggskrivare och på hemsidor hittar man många så´na grodor. Sådana. Usch, nu låter jag som en gammal skolfröken. Sluta genast. Man får skriva hur man vill och jag får bli hur irriterad jag vill på all felskrivning.
I kväll blir det väl TV, om det är något att kolla på. Tidigt i säng i alla fall, eftersom dottern jobbar i morgon och jag är hundvakt.
Har inte fått något besked om söndagen. Kommer barnbarn eller inte?. Det visar sig väl.
Nu skall jag slänga in brödet i ugnen. Hörs jag inte av i kväll så blir det kanske i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0