Tisdag 7.50

Var uppe klockan sex. Vanliga proceduren. Medicin + 2 + kaffe. Läste lite bloggar. Nu har jag varit ute med hundarna i  regnet. Dottern fick åka in och jobba. Blev så´n brandkårsutryckning. Jobbar till tre eller fyra. Jag ska fortsätta dammsugningen som började igår. Göra tsatziki och en grekisk lasagne med grekisk yoghurt istället för bechamelsås. Får se hur det blir.
Katterna slogs som galningar i natt. Svea gillar ju inte när Issa kommer för nära. I och för sig gillar inte Svea nånting alls, utom rå strömming, ost och rått kött. Ja, och mig förstås. Men det är nog mest för att det är jag som serverar maten. Har aldrig träffat en tjurigare katt. Så fort det kommer någon försvinner hon. Under sängen eller bakom böckerna i bokhyllan. Hon kom hit när hon var tolv veckor och nu är hon snart tre år, så man tycker ju att hon skulle ha vant sig vid folk och fä. Men icke. Hon tycker verkligen inte om någon, utom mig och dottern. Men det tog säkert över två år, innan hon accepterade henne. Det är inte många som kommer hit som vet att vi har en röd, långhårig katt. Barnbarnen brukar gå på Svea-jakt när dom är här. För det mesta hittar dom henne inte. Hon är en mästare på att gömma sig och försvinna in i omgivningen. Då kan bara lukten av strömming locka fram henne.
Nu ska jag ta en mugg kaffe till innan jag kör i gång dagen. Återkommer antagligen framåt kvällen.

Kommentarer
Postat av: stordotern

hahaha ja nu när du säger det,jag såg inte skymten av Svea när vi var nere.

2009-05-05 @ 12:01:13
Postat av: Tgirl

Jag har aldrig sett henne....

2009-05-08 @ 15:18:11
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0