tisdag 10 nov. 9.35

Måndagen vet jag inte var den tog vägen. Var i Högsby och handlade på förmiddagen. Städade (dottern) och lagade middag (jag) när vi kom hem. Dottern körde dessutom ett par maskiner tvätt. Efter middagen blev det disk, som vanligt. Tänkte vila middag, men det blev ingen riktig ro, så jag gick upp och stickade i stället. Har kommit igång med julkrubban. Har stickat fyra figurer. Det som tar tid sen är allt fyllande av vadd och småpill, som händer och så´nt. Men jag röker i alla fall inte när jag stickar. Klar fördel.
Dottern skall in till sta´n och köpa bromsklossar till bilen. Gick relativt bra på besiktningen. 2:a på ojämn bromsverkan bak. Det var alles. Fick beröm för att bilen var i så fint skick. Men så sköter hon den också minutiöst.
Hon skall få gå på Domus och köpa fyllnadsvadd till mina gubbar, när hon ändå är i sta´n.
Jag stannar hemma med hundarna och gör kåldolmar. Stordottern gjorde kålpudding i går och då blev jag plötsligt sugen på kåldolmar. Så det blir det till middag i dag.
Fick också mitt recept på sovmedel i går. Så nu kan jag fortsätta sova i minst 30 dagar. Ja, inte i ett sträck förstås. Tar jag bara en halv till natten, som funkar ibland, så räcker dom ju dubbelt så lång tid.
Nu kaffe och påklädning + bäddning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0