Fredag eftermiddag

Ja, så rullar fredagen vidare. Lägenheten är, förlåt var, städad. Nu ser hallen ut som ett bombnedslag. Valparna fick potatismos och fläskkorv till middag i dag. Ja, alla vi andra också förstås. Sen blev dom så sömniga så jag tänkte att då var det läge för middagsvila. Tänk igen. Jag hann slå igen mina blå-gröna, medan dottern gick in i duschen. Sen brakade det loss igen. Bernhard slet sönder tidningar, Babben for runt som en galning och skällde och Bianca hjälpte till med både det ena och andra. Bara att kliva upp. Precis som att ha småbarn. Måste ha koll på dom hela tiden. Blir det för tyst....
Nu fastnade Bernhard i skohyllan och skrek som en stucken gris och alla dom andra kommer dit och hjälper till med det han håller på med. Dottern har åkt till jobbet och hon såg väldigt glad ut när hon gick. Undrar varför?
I morgon bitti klockan åtta kommer Babbens eventuella köpare från Kristiansstad. Så då gäller det att vara uppe och pigg och ha rensat det värsta efter valparnas frukost. Dottern börjar sju i morgon bitti, så hon slipper det värsta. Hålla reda på åtta hundar när det knackar på dörren. Stackars grannen. När skåningarna åkt är det bara att röja och ge valparna mat igen innan Hagforsfamiljen kommer. Lovade dom kaffe och macka, dom har ju kört en bit. Sen tror jag det blir lugnt resten av dagen. Men man tror så mycket.
Nu skall jag plocka kisstidningar och lägga ut torra som dom får kissa på. Passa på att ta en kopp kaffe först för nu är det relativt lugnt. Återkommer kanske. Har åtagit mig att bada alla valparna så dom är rena och luktar gott i morgon. HJÄÄÄLP!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0