Jobbigt

Får inte mycket gjort i dag. Bäddat och plockat. Gjort pressgurka på tre gurkor. Får ingen luft. Känns som jag har slammat igen totalt. Lite snörvlig men inte så farligt. Halsen och bröstet är värst.
Grannen mitt emot håller på att tömma det sista i lägenheten, så alla hundar skäller och mufflar. Såå irriterande. Ingen av dom vet vad tyst betyder heller. Är man sjuk har man ju ännu sämre tålamod med dom.
Har plockat fram grejer för jag tänkte göra äppelmuffins och äppelkaka. Men har ingen energi och ingen motivation. Får nog bli ett senare projekt. Har knappt ork att komma i gång med disken. Ska gå ut med hundarna bara flyttgubbarna ger sig i väg. Mimmi går ju i taket om det är folk utanför.
Lille Bernhard hjälper naturligtvis till med utskällningen. Slänger snart ut Vita. Hon mufflar i gång dom andra och Mimmi skall ju ha sista vovet, så dom slutar aldrig.
Så fortsätter jag. Stordottern ringde om söndagen. Så jag fick göra en liten paus. Inget som märks i och för sig. Har diskat upp allt som låg i diskhon, men det är väl också allt. Hundarna har i alla fall varit ute. Allihop utom Bernhard.
Han sover så sött i katthuset. Mimmi, Rambo och Vita, har knölat ner sig i bambustolen i hallen. Ser liite trångt ut. Nu skall jag fylla på kaffetarmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0