Söndag morgon

Klockan är halv åtta och jag har varit uppe en timme. Intagit, som vanligt, min medicin + värktabletter. Kaffe och två knäcke med västerbotten. Höstväder utanför. Gråkallt och blött. Har regnat en del i natt. Så skönt att slippa bastuvärmen inomhus. I går kväll var det fest nere på kaféet. Brukar vara det på Bergadagen. Ett jäkla liv. Fullt med fulla småungar utanför. Någon gjorde sig lustig och spelade bilstereon på högsta volym. Ända till polisen dök upp. Då blev det tyst. Väldigt tyst. Bilen startade inte. Urdraget batteri. Ja,ja somliga straffar Gud med detsamma. Vet inte när festen slutade. Tog mitt sovpiller och somnade.
I dag skall jag ta mig i kragen och ta bilder på valparna. Dom har börjat lyssna när man pratar med dom. Så söta när dom vrider på öronen och kollar efter ljudet. Annars blir det väl inte så mycket i dag. Dottern skall till sta´n och hälsa på en kompis. Tar Rambo med sig så han får leka lite. Mimmi kommer att bli helt förtvivlad när inte hon får följa med. Men det blir inte så mycket bilåkande för hennes del framöver. Kan ju inte flänga runt med fem valpar i bilen.
Nu blir det en kopp kaffe till, innan bäddning och påklädning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0