Påskdagen

Har inte blivit så värst många inlägg i veckan. Inga alls faktiskt. Datorn har varit upptagen och jag har haft fullt upp med annat. I går åkte i alla fall äldste sonen med dotter till Oskarshamn. Fick skjuts av yngsta dottern som skulle till jobbet. Bara hundarna blev kvar. Yngsta sonen ringde i veckan och bjöd in sig på påskaftonsmiddag. Kom han ??? Icke. Jag hade lagat potatisgratäng och helstekt fläskfilé till middag, samt chokladmousse med grädde och passionsfrukt till dessert. Gick han miste om det.
Veckan har väl i stort varit ganska lugn. Så lugnt det nu kan vara med fyra hundar. I torsdags var jag i alla fall in till Konsum i Högsby. Handlade lite mat och hämtade dammsugaren jag beställt. Liten och smidig och så billig så man kan köpa två. Ifall den ena går sönder.
I dag blir det inget särskilt. Gick upp halv sju, satte igång perkulatorn och tog ut alla hundarna. Nu har jag ätit frukost, tagit min medicin och druckit dagens första mugg kaffe. Är alltid så hungrig på morgnarna. Var jag inte förut. Kunde inte alls få i mig frukost. Det kanske har med åldern att göra. Vad vet jag. Eventuellt blir det en runda ner till loppiset. Varit stängt hela vintern så han kanske har plockat fram något nytt.
Nu blir det en kopp kaffe till innan dagen drar igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0