Konsumtomtar



Fortfarande lördag. Var ner till Konsum en sväng på förmiddagen och köpte tomtar i ren irritation. Dom två bakersta tomtarna köpte jag i Högsby till ett billigt pris. "Någon" blev fruktansvärt hispig för att jag hade något som hon inte har. Kommer hit och berättar att hon "hittat" 600 kr i någon låda eller vad det var. Nu mötte jag henne utanför Konsum och hon fortsatte med sitt malande om att hon köpt tomtarna, men köpt dom röda. Men dom grå är ju fina också och det var ju roligt att jag köpt dom grå tomtarna när hon köpt dom röda. I rena ilskan över hennes barnsliga avundsjuka beter jag mig precis likadant. Jag går in och köper dom röda, som jag egentligen inte har råd med. Men nu ska det pressas. Vill se om hon "hittar" mer pengar undanstoppade någonstans och köper dom grå också. Det är bland det värsta som finns när någon behandlar mig som om jag vore en idiot och ljuger om skitsaker. Brukar inte engagera mig, men någon gång räcker det. Att vara så missundsam att man inte kan bli glad för att någon annan har något, som man själv inte har.
Jag och dottern fick en varsin Tupperwareskål i går. Bara för att hon försöker tigga sig till en tomte som jag har två av och hon ingen. Ibland blir irritationen så stark att jag får huvudvärk. Det har jag nu.
Just nu är det mycket spring här för att kolla så jag inte undanhåller någon tomte för henne. Nähä, slut på detta. Skall börja lite smått med middagen. I dag blir det kyckling. Sköter sig själv i ugnen. Återkommer kanske till kvällen när värsta ilskan runnit av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0