Plusgrader och takras

Har varit ute på en liten promenad med hundarna. Tur att jag har broddar? under skorna, för det är ordentligt halt. Snön rasar från Konsums plåttak i stora drivor. Inte från vårat tak än så länge. Takfönstret i hallen är snöfritt så nu är det lite ljusare inne. Pratade med grannen om vattenläcka och hyror. Mn hyra höjde dom tre gånger på ett år för att den skulle komma upp i samma nivå, som grannens. Nu har ju jag ett par snedtak, så boendeytan är något mindre hos mig. Dessutom har han garage inbakat i sin hyra, som alltså är samma som min.  Är det rättvist ?? Nä, det får bli en allvarlig diskussion när dom kommer ner nästa gång. Kommer i och för sig inte hem från Thailand förrän i april, så Berga ligger väl inte på besökslistan förrän fram i maj.
Stekt kål till kålpudding och skalat potatis. Plockat lite som vanligt. Rensat skafferi och kylskåp. Letat mitt duschdraperi, som är borta med vinden. Plockade ner det när jag bytte till jul och har inte den blekaste, var jag lagt det. Helt otroligt. Totalt puts väck.
Rambo har gått in i väggen. Snöväggen alltså. Skulle hoppa upp på en stor snöhög, men kom bara halvvägs. Inte lätt att vara liten. Nu hoppar han ganska högt i alla fall. När han kom hit fick vi ha en liten pall till sängen och soffan. Med lite sats kommer han faktiskt upp i min säng, som har lite högre ben.
Nu ska jag nog ta en kopp kaffe till innan jag fortsätter mitt duschdraperiletande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0